Ny dag, nya tag!

Lämnade barnen på dagis och gick iväg för att jobba lite. Ellis stannade hemma och gosade med pappsen som var ledig på fm. Skönt för skruttan, slipper hon dras med mig på jobbet. Köpte hem lunch till mig och Jörgen. Det blev benfri kotlett med bearnaisesås. Mmm... gött gött. Försig så mådde jag lite illa efteråt. För mycket sås tror jag. Jag märkte att jag inte kan äta lika stora portioner som förut =) Vägde mig imorse förresten....jag har äntligen lämnat 70 skalan. Vägde 69,9kg...haha. YEEEEES... äntligen!


Efter lite mys hemma med E var det dax att hämta grabbarna och min kusin Karolina, 6,5 år, som går i Ältaskolan. Hoppade in som barnvakt idag.
Väl framme vid Ältaskolan ser jag att det springer ca 200 barn i likadana tröjor. De hade fritidsdag.  Okeeeeey... lätt att hitta henne. Jag vet varken vilka fröknarna e eller vilken avdelning hon går på. Så jag glider runt med Elina i vagnen och försöker hitta någon som ser ut som en "fröken" då det var ett flertal föräldar där också. Jag fick fan panik. Hur ska jag hitta ungen?? ....och jag var även sen till dagiset. Jag får äntligen napp och hittar henne i kön vid ansiktsmålningen.


Påväg till dagiset passerar vi ishallen. Karolina undrar om isen i ishallen har smält. Jag vet inte, svarar jag. Då säger hon, men det har den inte. Den är ju innomhus... men om vi öppnar fönstret.... dåååå smälter den...och då blir det en stor badpool. Hahaah... de e bara så sköna.


Alex kompis Diana och hennes chihuahua Belle fick komma med in till oss. En jättesöt liten vovve. Väldigt lekfull. Den första chihuahuan jag träffat som inte springer runt med svansen mellan benen. Tycker fan synd om dem.

Belle tyckte väldigt mycket om mig. Hoppade upp till mig i soffan och gosade.... då den plötslig börjar "jucka" mot min arm. Vaaa faaaan... e det en "han", vem fan döper en hanhund till Belle??? Belle e ju ett flicknamn, eller!?? Jag fick värsta chocken. Han va på mig hela tiden så han fick säga "hej då" =)


Premiär idag! Powerwalking med min granne Ann-Sofie. Så fort Desperate Housewives var slut hämtade jag upp henne! Steg/km räknaren åkte på. Man vill ju ha koll. Det blev 4804 steg/ 3,07km. En bra början tycker jag...

...och ett bra avslut på detta inlägg.

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj, vad svart det var här inne idag :) Passar dock din inredningsstil, SVART & VITT :)

Tänkte bara säga HEJ

2009-05-13 @ 12:07:13
Postat av: Irena

Va gullig du e? Gillar du det svarta eller ska jag ha vitt?

2009-05-13 @ 12:08:45
URL: http://mystorybook.blogg.se/
Postat av: L

Kanske bättre med vitt :) Men svart är också snyggt.

2009-05-13 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din e-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback