1 MAJ

Kl 07:30 var det dax att gå upp. Alex å Teo var igång förfullt och Elina åt å somnade om. Jörgen jobbade till kl 23 igår kväll så han fick sovmorgon. Kan man va snällare!? 

 

Grabbarna tittade på Boompa och jag tog hand om tvätten och plockade ur diskmaskinen. Vi åt lite frukost och gick ut till parken då det var fantastiskt väder. Soooooooooool!!! Det var många barn ute och kl var bara 09. Jag gick över till grannarna och snackade lite skit. Me like :-) 

 

Kl 10:15 var det dax för Jörgen att gå upp då han ska hinna måla lite altanen innnan vi drar iväg på grillfest hos några vänner till oss.

 

Här e Jörgen igång. Det e den gröngråa delen som ska målas i  antikvitt. 

 

...suck... färgen täcker inte. Det måste målas 2ggr men det fixar Jörgen.  Jag kan ju alltid hjälpa till men måla e inte min starka sida. Jag har inget tålamod. Det slutar med att jag dräller överallt.

 

Då var det dax ... in i duschen med alla, på med kläderna och iväg till grillpartyt. Vi blev bjudna på grisskött... å då menar jag verkligen GRIS. De grillade en hel gris.

 

Det tar 4-5 timmar att grilla en gris på detta viset.

 

Köttet var riktigt gott. Alex ÄLSKAR grillad gris. Det brukar vi äta när vi e nere i Serbien då det e väldigt vanligt där. Det ser lite läskigt ut faktiskt men som sagt gott e det ;-)

 

Här kommer lite bilder på MINA gullgrisar 

 

 Jörgen och Elina

 

Alex i trädet....men syns knappt. 

 

Teo spelar fotboll.... han har nog lite Zlatan i sig ;-)

 

Näee.. nu ska jag fixa lite hemma då vi får besök från Östhammar imorgon.

 

Puss o kram så länge.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din e-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback