MIN ORKIDÉE BLOMMAR

Jag bara älskar blommor men att sköta om dem e någonting jag är urkass på. Alla mina blommor dör och sen e det bara att köpa nya. Min äldsta blomma är en kaktus :-) som är 6 år gammal och resten av blommorna bara några månader.

Det jag aldrig lyckats med är att få en orkidée blomma....och jippppiiiiiiiiiii... nu har jag det. Har fått lära mig att man ska bara hålla dem under kranen och låta vattnet rinna igenom... och ner i krukan igen. Så har jag gjort nu var 7-10 dag. Och se resultatet :-)


 

Min vackra orkidée

Nu ska jag ut i det fina vädret och ta mig en kopp kaffe. Våra vänner från Östhammar är här när som helst.

Kramen

Kommentarer
Postat av: ivona

boli glava

2009-05-02 @ 13:04:16
Postat av: Linda

Köpte två nya orkidéer idag, då jag inte lyckats att få en gammal att blomma om :( Inte än iaf.

2009-05-03 @ 18:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

Din e-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback